Czym jest inbound marketing?

strategia inbound marketinguDla wielu ludzi inbound marketing jest swego rodzaju czarną magią, do której mają dostęp wyłącznie te najbardziej wtajemniczone osoby – w rzeczywistości jednak wcale nie musi tak być. Sporządzenie skutecznej mikstury inboundowej niekoniecznie stanowi wyzwanie niemożliwe do pokonania; trzeba jedynie poznać to zagadnienie nieco lepiej. Inbound marketing przynosi wiele różnych korzyści. Przede wszystkim jest to doskonały sposób na sprowadzenie na swoją stronę wartościowego ruchu i zainteresowanie własną ofertą wielu nowych klientów. Z drugiej strony coś takiego pozwala na nawiązanie jeszcze lepszego kontaktu z tymi klientami, którzy są z nami już od długiego czasu. Narzędzia takie jak strategia marketingowa, strona internetowa, lead nurting, content marketing, white hat SEO czy automatyzacja marketingu przy umiejętnym zastosowaniu pozwolą nam na uzyskanie naprawdę doskonałych efektów.

Aby móc przygotować rzeczywiście skuteczną miksturę inbound marketingu, należy zacząć przede wszystkim od odpowiedniej strategii. Bardzo ważne jest określenie dla danej firmy rzeczywistych celów, jakie chcemy osiągnąć za pomocą takich działań. Kluczowe jest tutaj dokładne poznanie wszystkich odbiorców takich działań oraz określenie ich oczekiwań i potrzeb. W inbound marketingu podstawową rzeczą jest odpowiednia strona internetowa. Jest to praktycznie serce całej naszej komunikacji z potencjalnymi klientami – za jej pomocą mamy nawiązywać na różne sposoby kontakt z nimi. Dostarcza nam ona ponadto cennych informacji na temat zachowania naszych klientów i ich reakcji na nasze określone działania, dzięki którym możemy stale się doskonalić. Oprócz samej strony internetowej niezwykle ważnym składnikiem całej naszej "mikstury" jest content marketing – w tym wypadku powinniśmy stawiać przede wszystkim na jakość, nie zaś na ilość. Istotne jest używanie tutaj różnych form oraz sposobów; jedynie w taki sposób będziemy w stanie skutecznie wyczuć potrzeby naszych klientów i dostosować się do nich.