Problem z ruchem na stronie?

Jeśli udało Ci się stworzyć ciekawą stronę i zacząłeś już podejmować działania określone jako pozycjonowanie prywatne czy profesjonalne a nadal na Twojej stronie nie pojawia się ruch, pewnie zastanawiasz się w czym tkwi problem i jakie działania trzeba podjąć. Przede wszystkim warto w takiej sytuacji skorzystać z audytu SEO. Jest to usługa, w ramach której będzie można określić jakie problemy są na stronie. Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto zawsze przeprowadzić audyt SEO, by dowiedzieć się jak wykonać optymalizację strony i co w niej zmienić.

audyt przed pozycjonowaniem

Wiele aspektów - tak powinien działać każdy dobrze przeprowadzony Audyt SEO, który ma zwracać uwagę na wiele elementów. Trzeba w nim ocenić jak Google widzi naszą stronę i jakie problemy z tego wynikają dla pozycjonowania.

Najważniejsze kwestie:

  • badanie jak rozmieszczone są i dobrane słowa kluczowe dla naszej strony. To czy są one prawidłowo rozmieszczone i dobrane decyduje o tym jak strona będzie indeksowana przez Google.
  • badanie kodu źródłowego na stronie - każdy kod, który jest mocno rozbudowany będzie obciążał serwer i taka strona przez wyszukiwarkę będzie źle widziana.
  • badanie wydajności witryny - trzeba sprawdzać czy pewne elementy, które znajdują się na stronie nie prowadzą do zmniejszonej wydajności. Jeśli tak będzie niestety może się okazać, że będzie zły odbiór strony przez roboty Google.
  • badanie linkowania - trzeba zwracać uwagę na to jak ustawiona jest hierarchia w przypadku linkowania. Błędne linkowanie podstron może sprawiać, że pozycjonowanie pokazywać się będzie dużo trudniejsze.

Jeśli przeprowadzi się szczegółową analizę można oczekiwać, że uda się znaleźć bariery, które utrudniają pozycjonowanie. Wykluczenie błędów sprawi, że zdecydowanie łatwiej będzie pozycjonować stronę. To właśnie na tym ma polegać audyt a następnie optymalizacja. Ostatecznie uda się w ten sposób poprawić pozycjonowanie. Nie warto więc na tym oszczędzać.