Biały kapelusz SEO – pozycjonuj się w zgodzie z Google

właściwe pozycjonowanieBiały kapelusz SEO jest przeciwieństwem czarnego kapelusza. Zakłada on pozycjonowanie stron przy stuprocentowej zgodności ze wszystkimi zasadami oraz wytycznymi ustalanymi przez wyszukiwarkę Google. Z punktu widzenia właściciela takiej strony jest to zatem w stu procentach bezpieczne. Dzięki korzystaniu wyłącznie metod znajdujących się białym kapeluszu Google sprawia, że nie musimy obawiać się żadnego ryzyka zablokowania naszej strony czy też nakładania na nią przez wyszukiwarkę różnego rodzaju filtrów. Pozycjonowanie zgodnie z zasadami białego kapelusza SEO to nade wszystko maksymalne skupianie się na przygotowaniu właściwej treści dla naszej strony. Dawno już mamy za sobą czasy, kiedy to dobra strona firmowa miała zawierać wyłącznie opis danej oferty i ewentualnie dane kontaktowe.

Aby móc skutecznie przyciągnąć do siebie klientów, obecnie musimy tworzyć prawdziwą skarbnicę wiedzy związanej nie tylko z samą firmą, ale również i tematykami obracającymi się wokół dziedziny, w której prowadzi ona swoją działalność. Dla wyszukiwarki bardzo ważne jest również to, czy strona taka jest cały czas rozwijana i wzbogacana o nowe treści. Coraz ważniejszą rzeczą staje się obecnie prowadzenie własnego bloga firmowego. Internet stopniowo zmienia się – coraz ważniejsze jest w nim tworzenie rzeczywiście wartościowej treści. Z tego też powodu taki blog może być uznawany za jeden z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów na skuteczne promowanie się. Specjaliści spierają się jednak co do tego, czy firma powinna decydować się na oddzielenie od siebie strony oraz bloga, czy też nie lepiej będzie połączyć te dwie rzeczy w jedno. To drugie rozwiązanie ma pewną zaletę – dzięki zdecydowaniu się na nie strona firmowa może być jeszcze silniejsza w wynikach wyszukiwania Google.

jak nie pozycjonowaćWyszukiwarka Google regularnie eliminuje ze swoich spisów stron te witryny, przy których istnieje podejrzenie o nienaturalne podlinkowanie. Do takiego działania zalicza się między innymi kupowanie linków na specjalnych giełdach czy też korzystanie z systemów wymiany lub tak zwanych presell pages – czyli popularnych "precli". Działaniem jak najbardziej dopuszczalnym jest dzielenie się przygotowywaną przez siebie treścią na forach czy portalach społecznościowych. W końcu jeśli okaże się ona wystarczająco wartościowa, to internauci zawsze chętnie podadzą ją dalej. Istnieje wiele sposobów na zdobycie "przychylności" Google, ale najważniejszym z nich jest jednak stworzenie rzeczywiście ciekawej, przejrzystej strony na której zamieszczać będziemy wartościową treść. Korzystanie z białego kapelusza SEO jest ponadto bardzo istotne, tym bardziej, że walka z niedozwolonymi metodami pozycjonowania trwa obecnie w najlepsze.